A través del diàleg es desenvolupa el llenguatge, s'estructura el pensament i es reforça la seguretat i l'autoestima. A l'aula quan conversem també estem treballant. Busquem que hi hagi situacions de diàleg i destinem temps a parlar sobre diferents temes:
- La vida de l'aula, des de les seves rutines diàries (hàbits, càrrecs,...) fins als diferents esdeveniments quotidians són una ocasió per treballar l'expressió oral.
- També estem treballant l'expressió oral en totes les àrees (fins i tot en una sessió de psicomotricitat o de plàstica, per exemple).
- Parlem sobre les coses que estem aprenent, comentem els espectacles que anem a veure, les sortides que fem,...
- Parlem per compartir amb els altres les pròpies experiències (per exemple quan cada nen i nena pot explicar el dilluns una activitat que ha fet durant el cap de setmana).
Les correccions les fem sense que s'inhibeixin a l'hora de participar: l'adult torna a repetir correctament la paraula o frase errònia i les fa tornar a dir al nen o nena.
Per facilitar la comunicació, durant el temps que destinem a parlar podem estar asseguts en rotllana veient-nos tots les cares i trobant-nos còmodes. A la rotllana es fomenten els hàbits d'ordre, torn de paraula, respecte i tolerància vers els altres.
Els nens i nenes han d'aprendre a escoltar i a parlar tant a casa com a l'escola. A la classe dels Esquirols estem treballant el vocabulari de les professions, fem una petita rotllana i parlem una mica de les diferents feines que fan el mecànic, el cuiner, el carter,...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada